Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kırlangıç, Dünya Web TV’ de yayınlanan “Başkanlar Konuşuyor” programına katıldı.
Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kırlangıç, Dünya Web TV’ de yayınlanan “Başkanlar Konuşuyor” programına katıldı.
ATSO Başkanı Kırlangıç konuşmasında, ilimizdeki turizm, tarım ve sanayi sektörleri hakkında bilgiler vererek, Marka şehir olabilmek ve sektörlerin gelişmesi için yapılabilecekleri sıraladı.
Başkan Kırlangıç “8500 yıllık tarihe sahip, Türkiye Cumhuriyeti’nin doğum belgesinin imzalanmasına şahitlik etmiş, Ferhat ile Şirin aşkının yaşandığı Şehzadeler Şehrimizin başlıca sektörü turizmdir.
Ürün bazında Türkiye sıralamasında ilk beşte yer alan ürünlerimiz elit (şeker pancarı tohumu), kuru soğan, bamya ve kirazın yanında misket elması ve çiçek bamyası gibi coğrafi işarete sahip ürünlerimiz ile tarım sektörümüz ikinci sırada yer almaktadır.
Mermer ve doğal taş dünya rezervinin %10’u, Türkiye rezervinin ise %20’si ilimiz sınırlarından karşılanmaktadır. İlimiz ankastre üretimi konusunda bir merkez haline gelmiştir. Türkiye’nin ilk yerli LED ekran üretimi yapan firma da şehrimizde üretim yapmaktadır. Mobilya sektöründe kat ettiğimiz aşamalar ve 1 tanesi Besi Organize Sanayi Bölgesi diğer 4 tanesi karma Organize Sanayi Bölgesi olmak üzere toplamda 5 Organize Sanayimizle sanayi sektörümüz üçüncü sırada yer almaktadır.
Amasya’nın geleceği için her sektör adına hayallerimiz var. Tarım sektöründe önceliğimiz coğrafi işaretli ürün sayımızı arttırmak, Amasya adıyla marka olmuş ürünlerimizin sayısını arttırmak ve tarımsal üretimimizi katma değerli hale getirmek için tarımsal sanayiyi geliştirmek; Turizm sektörü için, UNESCO Dünya Miras geçici Listesinde yer alan Harşena Dağı ve Pontus Kral Kaya Mezarlarını kalıcı Listeye geçirmek, UNESCO kalıcı liste sonrası değişecek olan turist profiline ayak uyduracak hizmet kalite ve çeşitliliğimizi arttırmak, kısa vadede 1 milyon, uzun vadede 3 milyon turisti şehrimizde ağırlamak, turizm çeşitlendirme çalışmalarının hızlandırılıp hayata geçirmek; Sanayi sektörümüz içinse döviz girişini arttırmamız lazım. Bunun için ihracat yapan firmalarımızın artması ve ihraç edilen ürünlerin getirisinin artması, mobilya sektörünün ihracat rakamlarının artması sektörler için hayallerimiz diyebiliriz.
İlimizin önünün açılması ortak bilincin yerleşmesi ile oluşur. Birlik ve beraberliğin olduğu yerde, sektör etik kurallarının olduğu yerde, aynı bilinçle hareket eden yöneticilerin olduğu yerde gelişimin, büyümenin önünde kimse duramaz görüşündeyim. Her sektör için ayrı ayrı kalkınma planları çıkarılıp, bunların uygulanmasının takip edilmesi önemli. Her kurumun kendi başına yapması değil de, ortak bilinç ve bilimsel veriler ışığında hareket edecek sektörel kümelenmelerin oluşturulması gerek. Bunu başardığımız gün hangi kuruma hangi yönetici gelirse gelsin ilin dinamikleri üzerinden hareket edileceği bilinciyle gelişen, büyüyen bir şehir oluruz.
Dünya da müthiş bir rekabet var. Önümüzdeki dönem ülkelerin değil şehirlerin yarıştığı bir dönem olacak.
Artık Dünya da marka şehirler konuşuluyor.
Ülkeler değil şehirler insanları çekiyor, sanayiyi çekiyor.
Rifat başkanımız şehirlerin geleceğini böyle özetliyor.
Bu amaçla şehrimizi marka şehir yapmak için turizm sektöründe, tarım sektöründe, sanayi sektöründe hayallerimiz var. Bunlardan biraz önce kısaca bahsettim.
Bu hayalleri gerçekleştirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.
10 yıl sonra da burada bahsettiğimiz hayallerimizin gerçekleştirmiş, yeni hayallerimizi konuşuyor oluruz.” diye konuştu.
Amasya Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kırlangıç, Dünya Web TV’ de yayınlanan “Başkanlar Konuşuyor” programına katıldı.
ATSO Başkanı Kırlangıç konuşmasında, ilimizdeki turizm, tarım ve sanayi sektörleri hakkında bilgiler vererek, Marka şehir olabilmek ve sektörlerin gelişmesi için yapılabilecekleri sıraladı.
Başkan Kırlangıç “8500 yıllık tarihe sahip, Türkiye Cumhuriyeti’nin doğum belgesinin imzalanmasına şahitlik etmiş, Ferhat ile Şirin aşkının yaşandığı Şehzadeler Şehrimizin başlıca sektörü turizmdir.
Ürün bazında Türkiye sıralamasında ilk beşte yer alan ürünlerimiz elit (şeker pancarı tohumu), kuru soğan, bamya ve kirazın yanında misket elması ve çiçek bamyası gibi coğrafi işarete sahip ürünlerimiz ile tarım sektörümüz ikinci sırada yer almaktadır.
Mermer ve doğal taş dünya rezervinin %10’u, Türkiye rezervinin ise %20’si ilimiz sınırlarından karşılanmaktadır. İlimiz ankastre üretimi konusunda bir merkez haline gelmiştir. Türkiye’nin ilk yerli LED ekran üretimi yapan firma da şehrimizde üretim yapmaktadır. Mobilya sektöründe kat ettiğimiz aşamalar ve 1 tanesi Besi Organize Sanayi Bölgesi diğer 4 tanesi karma Organize Sanayi Bölgesi olmak üzere toplamda 5 Organize Sanayimizle sanayi sektörümüz üçüncü sırada yer almaktadır.
Amasya’nın geleceği için her sektör adına hayallerimiz var. Tarım sektöründe önceliğimiz coğrafi işaretli ürün sayımızı arttırmak, Amasya adıyla marka olmuş ürünlerimizin sayısını arttırmak ve tarımsal üretimimizi katma değerli hale getirmek için tarımsal sanayiyi geliştirmek; Turizm sektörü için, UNESCO Dünya Miras geçici Listesinde yer alan Harşena Dağı ve Pontus Kral Kaya Mezarlarını kalıcı Listeye geçirmek, UNESCO kalıcı liste sonrası değişecek olan turist profiline ayak uyduracak hizmet kalite ve çeşitliliğimizi arttırmak, kısa vadede 1 milyon, uzun vadede 3 milyon turisti şehrimizde ağırlamak, turizm çeşitlendirme çalışmalarının hızlandırılıp hayata geçirmek; Sanayi sektörümüz içinse döviz girişini arttırmamız lazım. Bunun için ihracat yapan firmalarımızın artması ve ihraç edilen ürünlerin getirisinin artması, mobilya sektörünün ihracat rakamlarının artması sektörler için hayallerimiz diyebiliriz.
İlimizin önünün açılması ortak bilincin yerleşmesi ile oluşur. Birlik ve beraberliğin olduğu yerde, sektör etik kurallarının olduğu yerde, aynı bilinçle hareket eden yöneticilerin olduğu yerde gelişimin, büyümenin önünde kimse duramaz görüşündeyim. Her sektör için ayrı ayrı kalkınma planları çıkarılıp, bunların uygulanmasının takip edilmesi önemli. Her kurumun kendi başına yapması değil de, ortak bilinç ve bilimsel veriler ışığında hareket edecek sektörel kümelenmelerin oluşturulması gerek. Bunu başardığımız gün hangi kuruma hangi yönetici gelirse gelsin ilin dinamikleri üzerinden hareket edileceği bilinciyle gelişen, büyüyen bir şehir oluruz.
Dünya da müthiş bir rekabet var. Önümüzdeki dönem ülkelerin değil şehirlerin yarıştığı bir dönem olacak.
Artık Dünya da marka şehirler konuşuluyor.
Ülkeler değil şehirler insanları çekiyor, sanayiyi çekiyor.
Rifat başkanımız şehirlerin geleceğini böyle özetliyor.
Bu amaçla şehrimizi marka şehir yapmak için turizm sektöründe, tarım sektöründe, sanayi sektöründe hayallerimiz var. Bunlardan biraz önce kısaca bahsettim.
Bu hayalleri gerçekleştirmek için var gücümüzle çalışıyoruz.
10 yıl sonra da burada bahsettiğimiz hayallerimizin gerçekleştirmiş, yeni hayallerimizi konuşuyor oluruz.” diye konuştu.